Zvíťazili sme na Rallye Veľký Krtíš

Rallye Veľký Krtíš sa do kalendára majstrovstiev Slovenska vrátila takmer po troch desaťročiach, zato vo veľkom štýle. Martin Koči a Radovan Mozner junior boli na neznámych tratiach najrýchlejší. Vďaka víťazstvu sú o krok bližšie k obhajobe majstrovského titulu.

Keď pred 29 rokmi v uliciach Veľkého Krtíša naposledy zazneli motory súťažných áut, posádka tímu ŠKODA Slovakia Motorsport ešte nebola na svete. Napriek tomu má Martin Koči k obnovenej rely na hranici Hontu a Novohradu výnimočný vzťah. Z tohto kraja pochádza jeho rodina, tam ako dieťa trávil letné prázdniny a v neposlednom rade, otec Michal a strýko Peter zbierali na Rallye Veľký Krtíš prvé skúsenosti s automobilovými súťažami. V rokoch 1983 a 84 stáli na stupňoch víťazov triedy ŠKODA 120 LS.

Návrat krtíšskej rely do kalendára majstrovstiev Slovenska potešil posádky i fanúšikov. Organizátori oprášili trate, na ktoré si nik zo súčasného štartového poľa nepamätá. Rýchlostné skúšky boli pre všetkých nové.

„Z tratí sme mali od začiatku veľmi dobrý pocit. Naozaj sa nám páčili,“ hovorí Martin Koči.

„Myslím si, že organizátorom sa podarilo postaviť veľmi kvalitnú súťaž. Obsahovala všetko, čo má rely mať. Prvá rýchlostná skúška Želovce bola veľmi technická. Druhú - s názvom Selce - môžeme označiť za relatívne oddychovú, ale tiež peknú. Senohrad bol veľmi rýchly, adrenalínový. Obsahoval množstvo horizontov, kde autá často skákali. Pripadal som si trochu ako vo Fínsku, len namiesto šotolinového povrchu, sme mali asfalt,“ pokračuje Martin Koči.

Posádka tímu ŠKODA Slovakia Motorsport sa vyšvihla do čela hneď po štarte. „Chceli sme byť od začiatku rýchli. Je to naša taktika, dostať sa čo najskôr do vedenia, získať náskok a potom ho v ideálnom prípade už iba kontrolovať. Boli sme radi, že plán nám v priebehu celého dňa vychádzal podľa predstáv,“ opisuje Martin Koči.

Zatiaľ čo konkurenčná poľská dvojica Grzegorz Grzyb - Jakub Wróbel v úvode riešila technické problémy, Martin s Radom dosahovali jeden najrýchlejší čas za druhým. Z ôsmich odjazdených rýchlostných skúšok, napokon vyhrali sedem (RS5 spoločne s Grzybom). Srdce a talent vynikli najmä na uskákanom Senohrade. Košičania vyhrali všetky tri prejazdy touto skúškou, pričom Martin posunul hranicu priemernej rýchlosti až na 130,54 km/h.

Hoci vo vzduchu žiadne auto nezrýchľuje, skoky sú korením rely. „Pri skoku sú dva dôležité faktory. Treba vedieť, kam chcem dopadnúť, čiže nájazd na horizont musí byť premyslený, aby auto doskočilo, kde potrebujem. Ak chcem pred skokom povedzme spomaliť, musím to urobiť včas. Tesne predtým, ako sa pneumatiky odlepia od asfaltu, je dôležité držať plný plyn, aby auto nedopadlo na nos.“ Martin opísal situáciu, akú bežný šofér nezažije. O to fascinujúcejšie je nájsť si bezpečné miesto a sledovať umenie jazdcov i dokonalosť podvozkov súťažných áut.

Keď cestu za suverénnym víťazstvom Martina Kočiho a Radovana Moznera juniora nenarušili ani dva pomalé defekty, na cieľovej rampe odštartovali zaslúžené oslavy. Zisk tridsiatich bodov je dôležitý, pretože finále tohtoročnej sezóny sa nezadržateľne blíži. Zostáva odjazdiť už iba záverečnú Rally Košice (18. - 20. október), kde sa body budú rozdeľovať po každej etape.

Posádka tímu ŠKODA Slovakia Motorsport vďaka víťazstvu vo Veľkom Krtíši znížila stratu na lídrov priebežného poradia slovenských majstrovstiev. Za Grzegorzom Grzybom a Jakubom Wróbelom aktuálne zaostáva o 20 bodov, ale na konci sezóny ešte dôjde k škrtaniu troch najhorších výsledkov. „Musíme sa dobre pripraviť a zabojovať o titul. Pred štartom si budeme chcieť našu Fabiu R5 ešte vyskúšať - buď na tradičnom teste, alebo na nejakej súťaži,“ uzavrel Martin Koči.

3. DeutschMann Rallye Trebišov - poradie v cieli:

  1. Koči/Mozner (SR) ŠKODA Fabia R5 39:00,9 min.,
  2. Grzyb/Wróbel (Poľ) ŠKODA Fabia R5 +30,0 s.,
  3. Gavlák/Horniaček (SR) ŠKODA Fabia R5 +1:46,5 min.,
  4. Odložilík/Tureček (ČR) ŠKODA Fabia R5 +1:48,2,
  5. Trněný/Pritzl (ČR) Ford Fiesta R5 +2:04,6,
  6. Čech/Čech (SR) Ford Fiesta R5 +3:43,5,
  7. Drotár/Ferencz (SR) ŠKODA Fabia R5 +3:58,2,
  8. Konečný/Lejko (SR) Subaru WRX STi +4:35,7,
  9. Špavelko/Lieskovcová (SR) Volkswagen Polo Proto +4:54,7,
  10. Kysucký jun./Kouřil (SR) Ford Fiesta R2T19 +5:03,5.

Víťazstvá v rýchlostných skúškach: Koči 7, Grzyb 2 (z toho jedna spoločne s Kočim), RS2 bola zrušená.
Vedenie v súťaži: RS1 - RS9 (cieľ): Koči.

Späť na hlavnú stránku